Majorka - Cuevas del Drach "W jaskini SMOKA - atrakcja nie tylko dla miłośników speleologii"

Majorka przywitała nas mżawką i zasnutym gęstymi chmurami szaro-burym niebem. W dodatku w nocy spadł rzęsisty deszcz. Byliśmy zmartwieni, bo przyjechaliśmy tutaj z nastawieniem na aktywne zwiedzanie i łapanie promieni słońca. Postanowiliśmy, że deszczowy okres należy właściwie spożytkować i wymyśliliśmy, iż następnego dnia wyruszymy w kierunku Porto Cristo, zobaczyć słynne majorkańskie Jaskinie Smoka - CUEVAS DEL DRACH/Cavern of the Dragon. Jaskinie Smoka znajdują są w zachodniej części Porto Cristo. Są one jedną z głównych atrakcji turystycznych wyspy, tłumnie odwiedzaną przez wypoczywających na Majorce turystów.

Wyruszyliśmy około godziny 10-ej i po 40 min byliśmy na miejscu. Zaparkowaliśmy samochód na bezpłatnym i sporym parkingu. Rozejrzeliśmy się po okolicy i stwierdziliśmy, że najpierw zwiedzimy jaskinie, a później coś przekąsimy w pobliskim barze. Niedaleko znajdował się ogród, ławeczki ze stołami do piknikowania, sklep z pamiątkami, toalety i przystanek autobusowy. Udaliśmy się w stronę kasy biletowej - niestety nie ma możliwości wcześniejszej rezerwacji biletów, więc stanęliśmy w dosyć sporej kolejce. Zapłaciliśmy po 11,5 EUR (obecnie 14 EUR) za bilety i poczekaliśmy, aż zbierze się określona grupa osób (zwiedzanie tylko grupowe o określonych godzinach). Po dłuższej chwili mogliśmy rozkoszować się niesamowitymi, kosmicznymi widokami, jakie przez miliony lat stworzyła natura. Po jaskiniach oprowadza przewodnik opowiadając w kilku językach (hiszpański, angielski, niemiecki, francuski, włoski). Jaskinie uważane są za arcydzieło natury! Ze swoim księżycowym krajobrazem, niesamowitymi stalaktytami i stalagmitami, które z biegiem lat nabrały fascynujących kształtów, wywierają na zwiedzających ogromne wrażenie.

Wielkość jaskini to około 2400 metrów długości i głębokość bliska 25 metrów pod powierzchnią ziemi. Wszystko jest pięknie podświetlone i wyeksponowane. Należy podkreślić, że obecne oświetlenie zostało wykonane już w 1935 roku. W całej jaskini panuje przyjemny chłód, stała temperatura około 18-20 stopni. Zwiedzanie trwa około godziny. Trasa wiedzie skalną ścieżką, ogrodzoną linami, po drodze podziwiamy bajeczne formy skalne, niekiedy nawet przerażające – a wrażenia potęguje odpowiednio dobrane oświetlenie.

Nie polecamy paniom ubierać wysokich obcasów i japonek - trasa jest czasem trudna, a stopnie i podłoże momentami śliskie.

Ważna informacja! NIE można robić zdjęć oraz nagrywać filmów w jaskiniach! Jest to całkowicie zakazane i pilnowane przez przewodnika oraz pracowników, a każde próby ukradkowego pstryknięcia lub nagrywania są natychmiastowo wychwytywane ;)

Niezapomnianym zwieńczeniem wizyty w jaskiniach jest krótki, ale jakże przepiękny koncert (10 min.) muzyki klasycznej w naturalnej, ogromnych rozmiarów grocie skalnej (widownia mieści prawdopodobnie kilkaset osób). Jest tutaj również podziemne jezioro Martel, uznawane za jedno z najokazalszych jezior podziemnych na świecie (177 metrów długości i 30 metrów szerokości). Podczas tego wzruszającego koncertu możemy usłyszeć utwory Caballero, Chopina, Offenbacha (muzycy płynąc gondolami grają na skrzypcach, wiolonczeli i harmonii). Całe jezioro jest pięknie podświetlone. Dla chętnych istnieje możliwość powrotu łodziami do wyjścia. Jest to okazja, by po raz ostatni popatrzeć na różnorodne formy skalne, podświetlone na zielono, żółto, niebiesko, czerwono...

Tekst: Anna "Grinka" Nagrodzka

Cuevas del Drach oficjalna strona: http://www.cuevasdeldrach.com/

Czynne cały rok:
  • od 1 listopada do 31 marca: wejścia o godzinach: 10:45, 12:00, 14:00 i 15:30.
  • od 1 kwietnia do 30 października: wejścia o godzinach: 10:00, 11:00, 12:00, 14:00, 15:00, 16:00 i 17:00
  • 25 grudnia oraz 1 stycznia zamknięte

Aktualne ceny:
  • dorośli:14 EUR,
  • dzieci: 3 -12 lat 7 EUR,
  • dzieci poniżej 2 lat wstęp wolny.

UWAGA! Płatność tylko gotówką!

All rights reserved / text and photos (Canon) made by "My Travelling With Passion"