Majorka - Mondrago Natural Park

Atrakcja GODNA POLECENIA!
Podczas pobytu na Majorce postanowiliśmy skorzystać z różnych form przemieszczania się po wyspie, min. samochodem, rowerami a nawet konno. W podróż do Parku Narodowego Mondrago wybraliśmy się wypożyczonymi rowerami (8 EUR za cały dzień). Wycieczka niezaplanowana, zupełnie spontaniczna. O Mondrago wiedzieliśmy niewiele. Po prostu tyle, że jest i to całkiem niedaleko od Cala Egos. Po drodze spędziliśmy kilka chwil w urokliwym, małym miasteczku portowym Portopetro. Kilka pamiątkowych fotek i dalej w drogę, zgodnie z kierunkowskazami. Bardzo sympatyczna trasa wiodąca asfaltową drogą wśród pól, gajów i urokliwych domków z kamienia. Pomarańczowa ziemia, cytrusy i pasące się konie, to widoki, które towarzyszyły nam podczas rowerowej wycieczki do Parku Mondrago.
Po raz pierwszy dotarliśmy do głównej plaży początkiem maja. Powitała nas przepięknymi widokami, lazurową wodą, ciepłymi promieniami słońca oraz znikomą ilością turystów. Warto nadmienić, iż w tym samym czasie w Polsce i Niemczech spadło 20 cm śniegu. „Zaparkowaliśmy” rowery, zapoznaliśmy się z mapą – rozkładem parku i plaż, i udaliśmy się na zwiedzanie, podziwianie.
W mojej ocenie Park Mandrago i jego plaże tworzą przepiękny fragment Majorki, prawdopodobnie jeden z najładniejszych, jakie oglądaliśmy podczas urlopu. Pierwsza z plaż jest piaszczysta, otulona z dwóch stron lasem iglastym, a po prawej stronie skałami pochodzenia wulkanicznego. Dwie lub trzy restauracje, parasolki, rowery i kajaki oraz parking. Idąc w prawo, alejką położoną na skałkach wulkanicznych docieramy do drugiej, dużej i piaszczystej plaży. Jest ona chyba najładniejsza ze wszystkich. Znajduje się przy niej stary, kamienny i opuszczony domek rybacki. Dysponuje parasolkami oraz jednym małym barem. Z plaży tej wyruszamy dalej w kierunku lasu, zgodnie z umieszczonymi na mapach poglądowych wytycznymi.
Przepiękna, intensywna zieleń, lazurowa toń wody, błękit nieba i skaliste, urwiste wybrzeże sprawiają niesamowite i niezapomniane wrażenie. W tle krajobrazu jawi się oddalone o wiele kilometrów pasmo górskie Majorki Serra de Tramuntana. Ponadto Mondrago to pomniki przyrody, miejsce pobytu różnego rodzaju ptaków, bagna, małe jaskinie czy wcinające się w głąb lądu mini zatoczki z rozbijającymi się z wielkim impetem falami.
By dotrzeć do kolejnych plaż, widzianych na przeciwległym brzegu, trzeba wrócić do plaży pierwszej. Z tejże plaży udając się w lewą stroną docieramy do kolejnych przepięknych miejsc. Jest tu mniej roślinności, zaś więcej surowych, stromo opadających w wodę skał. Z tychże skalistych miejsc rozpościerają się cudowne widoki na kolejne trzy zatoczki, przeciwległy brzeg oraz Morze Śródziemne. Nic więcej nie dodam, resztę obejrzycie Państwo na fotografiach w galerii Google+ lub na kanale YouTube:)
Spacer po okolicach Parku Modrago kończymy na bardzo ładnej plaży Cala Barca. Na plaży tej zlokalizowana jest szkoła ucząca nurkowania. Warto nadmienić, iż w okolicy Cala Barca zlokalizowanych jest kilka, może kilkanaście hoteli. Sprawiają one wrażenie bardzo komfortowych obiektów, doskonale wkomponowanych w otoczenie – nie zakłócających swoim wyglądem piękna przyrody.
Do Parku Narodowego Mondrago i na jego plaże wracaliśmy jeszcze kilkukrotnie. Próżno szukać takich miejsc do pływania, czy odpoczywania w Cala Egos, czy Cala d'Or. Polecamy z całą odpowiedzialnością.

PEŁNA GALERIA FOTOGRAFII PONIŻEJ
(KLIKNIJ MINIATURKĘ)
FILM

All rights reserved / text and photos (Canon) made by "My Travelling With Passion"